Ogłoszenie

WITAMY NA FORUM. NIE MASZ Z KIM JECHAĆ. NIEWAŻNE SKĄD JESTEŚ. WAŻNE ŻE CHCESZ RAZEM JECHAĆ MOTOCYKLEM I SIĘ BAWIĆ. ZAPRASZAMY NA WSPÓLNE WYJAZDY I WYPRAWY. KONTAKT: FORUM, SMS I MAIL. PO REJESTRACJI ZOBACZYSZ WIĘCEJ.

#1 2012-09-04 13:05:49

 kuzyn

Administrator

Punktów :   

Jaki moto na poczatek przygody?

Jak wybrać pierwszy motocykl?


Decydując się na zakup pierwszego motocykla musimy być świadomi, że motocykl ten zweryfikuje nasze poglądy na temat jazdy na dwóch kółkach. Być może sprawi, że będziemy chcieli na nim jeździć przez bardzo długi czas. Może się jednak zdarzyć, że motocykl ten przekona nas o tym, że tak naprawdę poszukujemy odpowiada nam zupełnie inny styl jazdy.

Pierwszy motocykl będzie również tym, na którym będziemy mieli nasz pierwszy upadek, a być może nawet pierwszy wypadek. (leżeli leżą i będą leżeć.   )

Kupując pierwszy motocykl powinniśmy przede wszystkim wybrać ten, który się nam podoba. Oczywiście należy brać pod uwagę opinie doświadczonych motocyklistów, jednak jeżeli chcemy mieć potężną maszynę o ponadprzeciętnych możliwościach, to powinniśmy sobie taki właśnie motocykl kupić.

Jeżeli nie jesteśmy pewni, który motocykl tak naprawdę śni się nam każdej nocy, to powinniśmy się zastanowić, do czego będziemy ten motocykl używali.

Do codziennej jazdy znakomicie nadają się motocykle klasy supermoto, naked i turystyczne.

Do jazdy w terenie służą enduro (oraz ich wyczynowa odmiana – cross).

W szybkiej jeździe na torze wygrywają motocykle sportowe o aerodynamicznej sylwetce, sztywnym zawieszeniu i dużej mocy silnika.

Do efektownych przejazdów po reprezentacyjnych alejach miast najlepiej użyć cruisera lub choppera – motocykle tego typu zazwyczaj znakomicie sprawdzają się również przy podróżach na duże odległości (chociaż w roli motocykla wycieczkowego dobrze czują się również wspomniane wcześniej motocykle turystyczne).

............................................................................................................

Jesienią i zimą zakup motocykla jest najlepszym rozwiązaniem. Ceny  często znacznie spadają. Negocjować można przy zakupie nowego pojazdu, jak i używanego. Unikamy wyrywania sobie z rąk pierwszego lepszego egzemplarza, na wszystko jest czas, a spokój przy zakupach sprzyja podejmowaniu trafnych decyzji.

Offline

 

#2 2012-09-18 08:58:42

 kuzyn

Administrator

Punktów :   

Re: Jaki moto na poczatek przygody?

motocykle sportowe

- ścigacze – najszybsza grupa motocykli, w których rozwiązania sprawdzone wcześniej na torze wyścigowym trafiają bezpośrednio do seryjnej produkcji ( moce silników sięgające 200KM, prędkość czasami powyżej 300km/h,  przyspieszenia 3s do 100km/h).  – motocykle takie wchodzą pewnie w zakręty, gorzej zachowują się za to na prostej. NIE dla początkujących motocyklistów Na długie trasy się nie nadają (niewygodna pozycja, brak miejsca na bagaż).



chopper/cruiser

– właściwie są to dwa typy motocykli, cechą chopperów jest bardzo wysunięte do przodu przednie koło, nisko umieszczone siodło kierowcy, silnik widlasty, szeroka opona z tyłu. Pozycja motocyklisty jest wyprostowana, nogi są szeroko rozstawione i wysunięte na podnóżkach do przodu. Taka pozycja pozornie jest bardzo wygodna. 


Cruisery

– Przednie koło jest mniej wysunięte do przodu. Właścicieli obu typów motocykli łączy podejście do motocykla, który jest traktowany jak coś więcej niż tylko zwykły pojazd komunikacyjny. Choppery i cruisery są sposobem na życie, właściciele tychże często zrzeszają się w klubach i zrzeszeniach.    Najbardziej podatne motocykle na wszelkiego rodzaju przeróbki i tworzenie tzw customów – czyli niepowtarzalnych motocykli, które nawet jeśli nie są piękne i tak pozostają w pamięci. Motocykle z tej grupy wspaniale jeżdżą po prostej, prawdziwym wyzwaniem są zakręty. W mieście sprawdzają się średnio ze względu na dużą szerokość. Po jakimś czasie udaje się jednak również jeździć między pasami. Motocykle również raczej nie dla początkujących.



enduro

– inaczej zwane „off-road” przeznaczone do poruszania się po bezdrożach, dróżkach szutrowych. Motocykle o niskiej masie, wysokim skoku zawieszenia i terenowym bieżniku. Silniki o niewielkiej pojemności. Enduro spopularyzowało się dzięki sukcesom w rajdach Paryż-Dakar. Pozycja motocyklisty – najczęściej motocyklista stoi na podnóżkach (jest to technika umożliwiająca zapanowanie nad motocyklem w trudnych warunkach – sprawdza się też na innych typach motocykli). „Prawdziwe” enduro nie jest przeznaczone do rejestracji i do poruszania się po drogach publicznych. Niemniej są też wersje szosowe takich motocykli, z kierunkowskazami, lusterkami i wszystkim co pozwala na rejestrację maszyny. Jazda na enduro jest nieocenionym doświadczeniem, można nauczyć się zachowania podczas uślizgów kół, upadków z motocykla. Ponoć wspaniały element treningowy dla każdego motocyklisty niezależnie od preferowanego typu motocykla i stopnia zaawansowania. wspaniała sprawa do jazdy po terenach niedostępnych dla „zwykłych” motocykli.



naked

– motocykle klasyczne, gołe. Najbardziej uniwersalne z motocykli. Motocykle pozbawione owiewek, Przypominają stare motocykle, nie mają konkretnego przeznaczenia,dobre do nauki nadają się do miasta , można wybrać się nimi również w trasę. Pozycja motocyklisty – wygodna i optymalna.



motocykle turystyczne

– jeden z najmłodszych typów motocykli przeznaczony do turystyki długodystansowej. Motocykle ciężkie, duże, o dużych mocach silnika. Pozycja kierowcy podobnie jak w nakedzie optymalna. Przez gabaryty nie jest to dobre rozwiązanie na poruszanie się po mieście.Z racji osiągów i masy nie są motocyklami dla początkujących motocyklistów.  DROGIE.

Offline

 
ZAPRASZAMY NA WSPÓLNE WYJAZDY I WYPRAWY

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zgierz.pun.pl www.flaschenboys.pun.pl www.uks27katowice.pun.pl www.pokemonlife.pun.pl www.lubuscy-kibice.pun.pl